Sidor

måndag 2 februari 2009

Dr Loosen R S B K & Château du Levant 2005. Sådant vi minns, del 1

Jag har några inlägg från mina "gamla" betraktelser som jag tycker förtjänar en plats här. Mest för att jag ska kunna minnas utan att behöva bläddra.
Här kommer den första

Födelsdagsmiddag...


Middagens höjdpunkter var följande:

Dagens vin: Dr Loosen Riesling spätlede... Oj vilken fruktigt, sött, läskande, aptitretande, bersådoftande godbit. Tog med slatten hem så att min fru som vad DS skulle få njuta av denna härliga skapelse. Som sagt såld på halvtorr riesling.

Dagens kombination: Sött, vitt, fruktigt till en himmelsk tårta gjord med marsipanbotten, Nästan perfekt, det enda som skulle kunna passa bättre är en tokaji, men ack så gott

Dagens rätt: Oxfile, rödvinsås, rotgrönsaker i honung, potatisgratäng med västerbotten ost. Det är min melodi.

Tills nästa gång..

Kort reflektion, en härlig middag som verkligen visade att halvtorrt, eller jag kanske ska säga "halvsött" är en knockout.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar