Sidor

lördag 28 februari 2009

Tillbaka till ursprunget..

Jag har alltid vetat att jag har en "tendens" att spåra ut. Eftersom jag är en 110% person blir det lätt att jag snöar in till den grad att jag inte ser all snö för all snö. Så i ett försök att inte göra min vinhobby, för det är alltjämt en hobby, till ett urspårande tåg trampade jag lite lätt på bromsen. Jag har bestämt mig för att utforska segmentet med viner mellan 90 och 150 kr. Detta var lite av min grundtanke när mitt intresse började på allvar. Nu har jag kommit till den punkt där jag sneglar på nyheter som har fått över 90 LGP (Tidningen Livets Goda rangordnar viner från 1-100 Livets goda poäng utifrån dess helhetsintryck oberoende pris) som jag skulle kunna köpa utan att ruinera mig och där jag tillslut övertygade mig själv om att det skulle vara "bra att ha" en flaska för 300+ spänn bara för att ha den.

Ne nu ska jag fortsätta utvidga mitt smakregister utan att försöka påverkas av "fina" bloggare och tidskrfter, jag ska hålla mig till svenssonsmakarklassen. Med det inte sagt att jag kommer att kunna hålla mig helt till denna nyvalda strategi. Min kära fru sade några väl valda ord i sammanhanget som gick ut på att hon inte skulle hålla det emot mig om jag mot all förmodan kom hem med en dyrare flaska någon gång. Bara ett bevis på hur väl hon känner mig.

Så, vad kan tänkas i 90- 150 kronorsklassen. Inte mycket? eller rättare sagt alldeles otroligt mycket. Men det kommer jag återkomma till i senare inlägg.

Tills nästa gång, smakar det så kostar det... i alla fall lite grann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar