Sidor

torsdag 7 maj 2009

I väntan på nästa upplevelse..

Sitter på jobbet och suktar efter framtida vinupplevelser. Det skulle inte vara dumt att kunna ta fram ett riktigt gott grillvin till helgen. Samtidigt som vackert väder är den halvsöta Rieslingens självklara kompanjon. Ett riktigt trevligt mustigt vin är inte heller fel å andra sidan. Hm en bubblande skumpa, kanske något till källaren för framtida bruk. Eller varför inte något sött…

Ja ni kanske fattar galoppen. Dagdrömmeri på högsta nivå. Så med en viss förankring till verkligheten. Det är torsdag den kommande helgens anammande broder. Vad händer i helgen? Har ingen koll på vädret, troligtvis grillning. Av vad kan man fråga sig? Kanske fisk denna gång, skulle vara trevligt. Vad dricka till? Har en halvflaska Château la Tour de By 2004 (nr 3083, 73 kr 375 ml) som jag är väldigt nyfiken på. Kanske för smakrikt, eller så får det balanseras i tillbehören. Annars var jag tidigare i veckan på Rieslingjakt och kom hem med två byten. Ett moget byte, Erdener Treppchen Riesling Auslese 1994 (nr 95140, 129 kr), moget är gott. Det andra, Wehlener Sonnenuhr Riesling Kabinett 2007 (nr 96564, 129 kr), är en tillfälling som jag har varit sugen på ett längre tag. Det var ett tag sedan jag fick upp ögonen för detta vin och tillståndet på kvarvarande flaskor varit lugnt. Trots detta befarar jag dess bortgång i dessa annalkande sommartider.

I övrigt mår familjen bra igen. Skönt! känns som att det var ett tag sedan vi var friska. Ett annars underskattat tillstånd som jag hoppas alla drabbas av för det mesta.

Tills nästa gång. Hoppas på det bästa förvänta det bästa…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar