Sidor

torsdag 14 maj 2009

Vad är det i flaskorna?..

Mor och Far har varit i Italien, närmare bestämt i den Toskanska regionen med omnejd. Med i resväskan hem var ett antal buteljer av varierande sort. Nu är det utlovat provning och Italiensk middag i helgen, något jag verkligen ser fram emot. Den obligatoriska bildvisningen får vi på köpet. Vad har då mina mindre vininsatta föräldrar köpt med sig? Inte en aning, troligtvis någon typ av Chianti Classico men där slutar också gissningarna. Ibland kan jag beskylla mina föräldrar för ett vårdslöst handhavande med sina finansiella medel, men i detta fall kan jag bara uppmuntra. En resa till ett nytt spännande land med intryck som haglar över en kan inte annat än uppbåda intressanta och spontana inköp.

Tills nästa gång. Det blir aldrig förlegat att använda uttrycket: Den som väntar på något gott…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar