Sidor

fredag 8 maj 2009

Wehlener Sonnenuhr Riesling Kabinett 2007. Rysligt gott en trött fredag..

En hel arbetsvecka till ända. Med sjukdomar, klämdagar och allmänn glömska känns det som evigheter sedan jag tillbringade en hel vecka på arbetet. Utan att gnälla för mycket känns det som att alla ser fram emot sommaren, och att alla har en fot utanför bygget.

En vecka som har gått fort men som ändock krävt sina tributer. I direkt form, fredagströtthet som heter duga, indirekt lite hopplöshet om hur det ska gå för vår spirande ungdom och deras framtid.

Nog tjatat om tristress och trötthet nu till en riktig trevlig start på helgen. När jag kom hem väntade min kära fru med svärdfisk och allehanda grönsaker. Lägg till Wehlener Sonnenuhr Riesling Kabinett 2007 (nr 96564, 129 kr) och du har en fullträff utan jämförelse denna regniga vårdag. Den blommiga tropiska päroncitrusdoften skingrade de regntunga molnen och smaken som var fylligt honungssöt med ovannämde inslag och en avslutande harsyreaktig grapesmak gjorde att det enda som fanns var solsken. En värme som dröjde sig kvar med päron och en trevlig syra som gjorde vinet och stunden härligt ljuvlig, fylligt och komplext. Behöver jag säga att jag och min kära fru är helt sålda på konceptet.

Nej nu kan jag inte skriva mer, lillen är nattad och nu väntar en kväll med vuxenmys och mer värmande strålar från den snälla doktorn.

Tills nästa gång. Njut, njut och njut, för det ska jag göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar