Sidor

söndag 18 oktober 2009

Inköp. Trots lite skral kassa och gravid fru..

Man måste unna sig och med man menas jag. Mina vin(lande) funderingar har ännu en gång tagit fart trots sorgen i att min kära inte kan dela mina smaksensationer och en alltjämt fortgående föräldraledighet. Detta gör att inköpen i huvudsak präglas av följande faktorer: Nya erfaranheter, lagring och ekonomi. Alltså inga större skillnader mot innan.
När jag fick ett mail från Bristly där man har tagit hem fler lådor av ett mycket omtalat budget köp kunde fingrarna inte hålla sig borta från telefonen. En låda om sex finns nu att hämta ut på det lokala Systembolaget. 109 kr flaskan och flera lyriska recensioner gör att förväntningarna är på topp.

En helg i Uppsala och lite lyxliv, då också lite av ett lyxinköp. Vacqueyras Montirius Garrigues 2007 (nr 99011, 198 kr) är också ett vin från södra Rhône dock i ett lite högre prissegment än vad som hör till vanligheterna. Med idel bra recentsioner och ett område som jag vet att uppskatta tog jag två flaskor för senare njutning, men det var efter mycket velande ska tilläggas. Avgörandet stod i en analkande lunch och några väl valda ord från min fru..

Vart experimentlustan tog vägen vet jag inte, den finns där men det är inte dumt med någotsånär givna kort heller.

Tills nästa gång. Smaknoteringarna kommer snart i en blogg nära dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar