Sidor

torsdag 1 juli 2010

Realisation, noll koll..

Av en händelse sammanföll en inplanerad utflyckt med Trissens konsumentupplysning. Kan medge att det var med viss iver som stegen närmade sig utlovad hylla, skulle finnas fem kvar av Dr Loosens tidigare provade sommarriesling. Döm av min förvåning när samtliga var kvar vilket i sig inte var helt otippat utan det var snarare till vilket pris de var listade, ordinare pris. Det enda som skvallrade om att det var något i görninngen var en liten lapp där det stod att varan skulle utgå ur butikens sortiment. Eftersom jag viste att denna var nedsatt fortsatte jakten på andra möjliga offer. Vilka andra skulle utgå och var detta likställt med ett nedsatt pris? Efter lite jagande frågade jag en expedit om denna kunde svara på varför de nedsatta priserna inte var angivna, denna såg väldigt frågande ut och sa tvivlande att så var väl inte fallet. Varpå jag ville få en flaska kontrollerad och hon något motvilligt undersökte priset, jo den säljs till ordinare pris, varpå hon säger: - Vilket tur och går iväg.

Något snopen står jag kvar och fortsätter mitt knappande på mobilen för att få svar på vilka flaskor som är nedsatta och beger mig ut. I kassan är varorna registrerade till det lägre priset och allt är frid och fröjd men maken till service får man leta efter..

Tills nästa gång. Möjligen, möjligen skulle servicen bli bättre om SB inte fanns...

2 kommentarer:

  1. Svensson! Det är inte alltid butikerna hinner med att sätta dit de röda prislapparna. Det är rätt bra tycker jag för då är det inte så många som sliter flaskorna ur hyllorna. Bara man har koll själv :). Det har hittills alltid varit rätt pris i kassan. Kul att ha varit till nån nytta, hälsar Räknetrissen

    SvaraRadera
  2. Hej Jörgen och tack ännu en gång. Håller med om att det är mer än ok att de inte hunnit sätta ut nya priser ;) det är hur jag blev bemött som irriterar mig. Det är inte bara en gång som jag har känt mig avspisad pga sämre vetande hos personalen.. //David

    SvaraRadera