Sidor

tisdag 26 april 2011

Dagens bloggtips. En odyssé i vinpunkens extravaganta värld..

Om ni, i likhet med mig, tycker om att sjunka djupt ner i er favoritfåtölj och ta fram en produktiv författare i bokhyllan som ni vet håller hög klass men som kan överraska med olästa godbitar. Alster, som ibland chockar, oavsett val av ämne och som emellanåt faller in i deckadensens överklass för att sedan lägga sig långt under den samma. Godbitar som du ibland med nöd och näppe kan räcka dig efter för att sedan upptäcka att det finns rakt under näsan på dig. Listan kan göras lång med metaforliknande utsvävningar men till sist står du där och bara dräglar och förundras över språkbruk och klockrena liknelser.

Vem som passar in på ovannämnda epitet? I mitt fall är valet enkelt.


Jag lovar att du inte blir besviken..

Tills nästa gång. Helblind, gratis..

Pst. Ett varningens ord. Om du är överförtjust i slanka, nebbiolo liknande varelser så se upp du kanske slutar upp som en "frukthora" för är det något som punkarn kan så är det att öppna nya smakdörrar. På gott och ont.. Mestadels gott..  (redigerad efter tänkvärd not från IV)

3 kommentarer:

  1. Hmm, jag faller nog in under epitetet "förtjust i slank nebbiolo och liknande varelser" och gör mig gärna besvär - jag läser winepunk med stor behållning. Ju mindre frukthora desto mer att lära, skulle jag vilja säga.

    /Patrik

    SvaraRadera
  2. Haha ja det är så sant. Alla kan nog hitta något njutbart i Punkarns texter. Det borde jag veta som både gillar slanka nebbiololiknande saker och mer frukthoreliknande viner. Det är kanske det som är saken, att inte dela in någon i ett "smak" fack.

    I vilket fall tack för påpekandet och nu vet jag vad som krävs för att få dig att kommentera ;) Välkommen.

    Mvh David

    SvaraRadera
  3. Haha, tack! Jo f-n, bara man trycker på de rätta knapparna så sätter han igång.

    /Patrik

    SvaraRadera