Sidor

måndag 23 juli 2012

Potatisplättar o Parmesanelixir. Dagens lunch är uppäten..

Oj, glömde sylten
Vissa dagar är det enklare att välja mat än andra, måste säga att jag ibland, ok ganska ofta, är lite småless på att hitta på och laga mat så ofta. Frukost, lunch, middag, ett mellanmål och ett kvällsmål. Ok att det är självvalt men ändå. Skönt när maten väljer sig själv.

Hade kokat ett lass gammal potatis och gjort mos, frun är grym på potatisplättar, så fick det bli. Riv till lite äpple, morot samt lite citron för extra syra. Släng på en rejäl klick Parmesanelixir (Elisir di Parmigiano Reggiano tas hem av Gattimondo, säljs främst i Sthlm regionen men jag håller fingrar och tår för att den snart ska leta sig upp till våra breddgrader) och lite lingonsylt. Klart.

Ajdå, nästan slut
Tills nästa gång. Jag är beroende, två burkar på en månad...

Pst. Om du vill ha recept på plättarna får du flörta med frun, jag vågar inte då kanske jag åker på att göra dem själv plus att hon gör dem så förbenat bra.

Psst. Min tvååriga pöjk riktar in sig på morötter och Parmesanelixir först.

Pssst. Ok, jag erkänner. Tallriken ser inte ut så här efter att frun skurit min mat för att yngsta föredrar att ligga i famnen när resten av familjen äter.

2 kommentarer:

  1. Ja vem är inte beroende :) Ser gött ut men vad dricks till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja till lunch ett redigt glas vatten. Men annars, varför inte en tysk pinne, eller kanske något Italiensk?? ;) Man kan ju alltid skippa sylten..

      Radera